Thursday, June 23, 2011

Chapter 1 – In My Time of Dying – Part 9

- Yes, we were coming back home… – breaths – but he appeared on the road in front of us… – breaths – I thought I was going to run him over, so I turned the car around and crashed it on the side of the road.
- Where is that man? – I asked.
- Better question, where is mom? – Said Alec with a serious face.
- He abducted her, and I couldn’t make a thing about it. – He looked at the window.
- He did what? – Said Alec in shock. – Are you sure of that? Weren’t you imagining things?
- I wasn’t. I was talking to my partner at the FBI on the phone, he heard her voice. I called him earlier… he is taking care of the case and looking for evidences that can lead us to your mother.
- But can’t we do anything to save her on our own? – I asked worried. I wasn’t expecting this… he was telling the truth, mom was with him in the car. They had an accident and that man… he… I can’t believe this… he took mom with him and let my father there to die.
- Yeah, can’t we do something about it? I don’t want to sit down and wait. – Said Alec.
- You should wait for the results at the FBI. They will find her. I promise you.
- But… dad… – I said. Stay still while that man has mom… no way in the world.
- No buts… – he wasn’t breathing very well.
- Dad… the mask. Put the mask back on. – I grabbed the mask and I put it back on him.
- No… – he takes off the mask – I know my condition, there is nothing that the doctors can do to help me. I fractured some ribs and one of them pierced through my lung. I’m dying… But first…
- No, you’re not. – I didn’t let him finish the sentence and I started crying. – You can’t be, we need you.
- Ruby’s right. Shut up and put the mask back on. – said Alec mad.
- No she’s not. Deep down, you both know I will die soon. There is nothing that can save me now.
- Alec, please try something. – I was desperate. There has to be something that can save him… if it isn’t the doctors… than the person that will save him is Alec.
- Up ahead of you sis. I was analyzing him all this time for something. It’s time to get my plan in motion. – He puts his hands on dad’s chest and tried to heal him. A bright light appears on his hands. – The wound is too deep… I can’t close it… he has already lost a lot of blood… this can’t be… I think I…I might not capable of help him… – he looked to his hands, he was shaking, a tear dropped down his sad face.
- That isn’t… it isn’t true… – I approached Alec and I started to hit him repetitiously on his chest. – that isn’t true. You’re lying! I know you can do something… You always do… It’s our father Alec! … – I started to cry even harder as he hugged me tight. – Alec, please…
- I’m sorry sis… – another tear dropped down his face and fell on my cheek – I’m really sorry.
- Alec, Ruby, I got something important to tell you. – He was feeling weak. – Your mother was fighting when he took her. She will continue fighting and so will you two, so stop crying both of you. I need you to be strong for your mother… – we looked at him and we cleaned the tears of our faces. – She said something about a box. It is hidden in the house. I don’t know where that box is but you should try to find it.
- A box? – I was in shock… my vision… could it be the same box?
- That doesn’t make sense. She was abducted and the only thing she said to you was about a stupid box? – said Alec.
- There is something else: “When your energies are brought together in one, everything will be like you wish”. I’m counting on both of you. – He smiled as his breathing changed and he entered in a cardiac arrest. The doctors entered the room and tried to bring him back to life. But it was useless. He wasn’t coming back. I kneeled down and I hugged dad… I couldn’t let him go. I looked at Alec and I saw another tear coming down his face. I got up and hugged him.
- Time of death, 01:54 a.m.

- Sim, nos estávamos a voltar para casa… – respira – mas ele apareceu à nossa frente na estrada… – respira – pensei que o ia atropelar, por isso virei o carro e embati na berma da estrada.
- Onde está esse homem? – perguntei eu.
- Melhor pergunta, onde está a mãe? – Disse o Alec com uma cara séria.
- Ele raptou-a, e eu não consegui fazer nada em relação a isso. – Ele olhou para a janela.
- Ele fez o quê? – Disse o Alec em choque. – Tens a certeza disso? Não estarias a imaginar coisas?
- Não estava. Eu estava a falar com o meu parceiro do FBI ao telefone, ele ouviu a voz dela. Liguei-lhe ainda à pouco… ele está a tratar do caso e está a procurar provas que nos possam levar até à vossa mãe.
- Mas não podemos fazer nada para a salvar à nossa maneira? – Perguntei eu preocupada. Não estava à espera disto… ele estava a dizer a verdade, a mãe estava no carro com ele. Eles tiveram um acidente e aquele homem… ele… não posso acreditar nisto… ele levou a minha mãe com ele e deixou o meu pai ali para morrer.
- Sim, não podemos fazer nada em relação a isso? Não quero ficar sentado à espera. – Disse o Alec.
- Vocês deviam esperar pelos resultados do FBI. Eles vão encontra-la. Prometo-vos.
- Mas… pai… – disse eu. Ficar quieta enquanto aquele homem tem a mãe… nunca no mundo.
- Nada de mas… – ele não estava a respirar muito bem.
- Pai… a máscara. Coloca a máscara. – Segurei na mascara e coloquei-a de novo nele.
- Não… – ele tira a máscara – eu sei como estou, não há nada que os médicos possam fazer para me ajudarem. Fracturei algumas costelas e uma delas perfurou o meu pulmão. Estou a morrer… mas antes…
-Não, não estás. – Não o deixei acabar a frase e comecei a chorar. – Não podes estar, nós precisamos de ti.
- A Ruby tem razão. Cala-te e coloca a máscara. – Disse o Alec zangado.
- Não tem não. Bem lá no fundo, ambos sabem que vou morrer em breve. Não há nada que me possa salvar agora.
- Alec, por favor tenta fazer algo. – Eu estava desesperada. Tem de haver algo que o possa salvar… se não são os médicos… então a única pessoa capaz de o salvar é o Alec.
- Já tinha pensado nisso mana. Estive a analisa-lo este tempo todo por alguma razão. É hora de colocar o meu plano em pratica. – Ele coloca as suas mãos sobre o peito do pai e tenta cura-lo. Uma luz brilhante aparece nas suas mãos. – A ferida é muito profunda… não a consigo fechar… ele já perdeu muito sangue… não é possível… eu acho que… não sou capaz de o ajudar… – ele olha para as suas mãos, ele estava a tremer, uma lágrima caiu no seu triste rosto.
- Isso não… não é verdade… – Aproximei-me do Alec e comecei a bater-lhe repetitivamente no peito. – Isso não é verdade. Estas a mentir! Eu sei que consegues fazer alguma coisa… tu sempre consegues… é o nosso pai Alec!... – comecei a chorar ainda mais forte enquanto ele me abraçava bem apertado. – Alec, por favor…
- Desculpa maninha… – outra lágrima caiu pelo seu rosto e caiu na minha bochecha. – Lamento mesmo muito.
- Alec, Ruby, tenho algo muito importante para vos dizer. – Ele estava a sentir-se fraco. – A vossa mãe estava a lutar quando ele a levou. Ela vai continuar a lutar e vocês também vão, por isso parem os dois de chorar. Preciso que sejam fortes pela vossa mãe… – nós olhamos para ele e limpámos as lágrimas dos nossos rostos. – Ela disse qualquer coisa sobre uma caixa. Está escondida na casa. Não sei onde essa caixa está mas vocês deviam tentar encontrá-la.
- Uma caixa? – Eu estava em choque… a minha visão… poderia ser a mesma caixa?
- Isso não faz sentido. Ela foi raptada e a única coisa que te diz é sobre uma estúpida caixa? – Disse o Alec.
- Há mais uma coisa: “Quando as vossas energias se unirem apenas numa, tudo correrá como vocês mais desejam”. Estou a contar com vocês os dois. – Ele sorriu enquanto a sua respiração mudava e ele entrava em paragem cardíaca. Os médicos entraram no quarto e tentaram traze-lo de volta à vida. Mas não valia a pena. Ele não estava a voltar. Ajoelhei-me e abracei o pai… não o podia deixar ir. Olhei para o Alec e vi outra lágrima a cair-lhe no rosto. Levantei-me e abracei-o.
- Hora da morte, 01:54 da manhã.

Note:
If you find any error on this blog please warn me about it on my chatango account Sam753 or leave a comment (this kind of comments won’t be published). Thanks for your help on making this blog a better one. ;) Se encontrares algum erro neste blog avisa-me através da minha conta no chatango Sam753 ou deixa um comentário (este tipo de comentários não serão publicados). Obrigada pela vossa ajuda para melhorar este blog. ;)

*Read Chapter 1 – Part 8
*Read Chapter 2 – Part 1

2 comments:

  1. nossa ta tudo acontecendo no msm dia o pai morre a mae e sequestrada e no dia do aniversario deles :o

    ReplyDelete
  2. 0.0
    Nao acredito! Ele morreu???
    Eu sabia que nao era um simples acidente!!
    Ah, e o Alec tambem tem poder...
    Quero ver no Q tudo isso vai dar XD
    Estou atento aos seus post, Sam!!!

    ReplyDelete