Wednesday, August 10, 2011

Chapter 2 – A Magical Box – Part 6

- Ruby… Ruby… Are you all right? Why did you suddenly start crying like that? – I said. I started to get worried. Was it another vision? She was looking at nowhere, and the light was weaker than before.
- Ruby!!! – Screamed Angel. Ruby woke up from her trance scared. – What happened just now Ruby? – She tried to talk but she couldn’t, she kneeled down on the floor and dropped the box on front of her.
- I… I… – She started to speak low. – I felt their pain… Their pain… – She looked down and put her hands on her face and started crying. – Their pain was horrible…
- Explain that better Ruby… What did you saw? – I asked her. She looked at us.
- In the night that dad died I had another vision. That time the cloud wasn’t so thick as before and I could see the lights of a car that dazzled my sight. That’s when I heard voices calling for me: “Ruby, Ruby… Please save us… We’re at the attic…” that’s why I said I would come here right away. Because they told me that in my vision. Thought, that wasn’t the first time I heard these voices… but before I didn’t knew where they were coming from. The cloud and the lights were disappearing and then a box… this box… appeared from nowhere… I didn’t knew what that meant at the time. But when dad told us about the box mom hid inside the house, somehow everything in my mind was making now sense. Everything was fitting together. All the leads. When I had that vision I felt that a strong power was inside it. I just felt safe and warm but… it was weird… I don’t know how or why… but I was really afraid… and now that I found the mysterious box. – She stopped talking for a while. – I felt their past pain in the vision I had just now. Their past is so dark. They didn’t say what happened. They just borrowed it to me for some seconds… but that was enough… we have to help them no matter what.

- Ruby… Ruby… Estás bem? Porque começas-te a chorar dessa maneira? – disse eu. Comecei a ficar preocupado. Será que era outra visão? Ela estava a olhar para o vazio, e a luz está mais fraca que antes.
- Ruby!!! – Gritou o Angel. A Ruby acordou do transe assustada. – O que raio acabou de acontecer Ruby? – Ela tentou falar mas não conseguia, ela ajoelhou-se no chão e deixou cair a caixa na sua frente.
- Eu… Eu… – Ela começou a falar baixinho. – Eu senti a dor deles… A dor deles… – Ela olhou para baixo e colocou as suas mãos no seu rosto e começou a chorar. – A dor dela era horrível…
- Explica-te melhor Ruby… O que viste? – Perguntei-lhe. Ela olhou para nós.
- Na noite em que o pai morreu tive outra visão. Dessa vez a nuvem não era tão espessa como antes e eu conseguia ver os faróis de um carro que me ofuscaram a visão. Foi quando ouvi vozes a chamarem por mim: “Ruby, Ruby… Por favor salva-nos… Estamos no sótão…” por isso disse que viria aqui procurar logo. Porque me disseram isto na minha visão. Porém, essa não foi a primeira vez que ouvi estas vozes… mas antes não sabia de onde é que elas vinham. As nuvens e as luzes estavam a desaparecer e depois uma caixa… esta caixa… apareceu do nada… não sabia o que aquilo significava naquele momento. Mas quando o pai nos falou sobre a caixa que a mãe tinha escondido na casa, de alguma maneira as coisas na minha mente estavam agora a fazer sentido. Tudo se estava a encaixar. Todas as pistas. Quando tive aquela visão senti que algo muito poderoso estava dentro dela. Senti-me segura e aconchegada mas… era estranho… não sei como nem porquê… mas eu tinha medo… e agora que encontrei a misteriosa caixa. – Ela calou-se por momentos. – Senti a dor do passado deles na visão que acabei de ter. O passado deles é demasiado obscuro. Eles não disseram o que se passava. Ele apenas as emprestaram por segundos… mas foi o suficiente… temos de os ajudar aconteça o que acontecer.


Note:
If you find any error on this blog please warn me about it on my chatango account Sam753 or leave a comment (this kind of comments won’t be published). Thanks for your help on making this blog a better one. ;) Se encontrares algum erro neste blog avisa-me através da minha conta no chatango Sam753 ou deixa um comentário (este tipo de comentários não serão publicados). Obrigada pela vossa ajuda para melhorar este blog. ;)

*Read Chapter 2 – Part 5
*Read Chapter 2 – Part 7 (Soon, Brevemente)

3 comments:

  1. Q mistério...
    Será q a ação vai começar? Estou doidinho para ver no q tudo vai dar!
    Sam, vê se publica logo XD

    ReplyDelete
  2. Ainda tenho esperanças de essa historia ter continuação ='(

    ReplyDelete